VVE beheer en administratie

Bij een Vereniging van Eigenaars komt heel wat kijken, denk daarbij aan lastige wet- en regelgeving, onderhoud aan het pand, algemene ledenvergaderingen, servicebijdragen, jaarrekeningen, financiële administratie en ga zo maar door...

HJPost Makelaars voert al decennialang het beheer voor Verenigingen van Eigenaars in het Gooi op professionele wijze. Persoonlijke aandacht staat daarbij hoog bij ons in het vaandel! Wij hebben alle kennis in huis op administratief, financieel en technisch gebied, of het nu gaat om een VVE met veel of weinig appartementen.

Wij bieden 2 verschillende soorten pakketten: financieel/administratief beheer en totaal beheer.


Financieel / Administratief beheer
Kiest u voor dit pakket dan zorgen wij voor de volledige verzorging van de financiële en administratieve taken, zoals het bijhouden van een actueel ledenregister en het innen van de servicebijdragen. Verder voeren wij de volgende werkzaamheden voor u uit:

financieel

  • bewaken en signaleren en opvolgen van eventuele optredende betalingsachterstanden
  • opmaken van de jaarrekening inclusief balans en resultatenrekening
  • vervaardigen van conceptbegroting inclusief advies benodigde hoogte servicebijdragen
  • inboeken, verwerken en betalen van facturen en declaraties
administratief
  • informeren notaris bij eigendomsoverdracht
  • organiseren en verzenden uitnodigingen voor jaarlijkse algemene ledenvergadering
  • bijwonen en notuleren van de algemene ledenvergadering
  • houden van toezicht op naleving van de bepalingen uit de splitsingsakte, het huishoudelijk reglement en door de vereniging genomen besluiten
  • zorg voor voldoende verzekeren van het gebouw
  • beantwoorden van eventuele vragen van eigenaren
Zowel uw administratieve als financiële administratie wordt bijgehouden in ons VVE administratiesysteem Twinq en wij garanderen een actuele, inzichtelijke en transparante administratie.

Totaal Beheer
Dit pakket omvat naast het bovengenoemde financieel/administratief beheer ook het technisch beheer van uw VVE. Hieronder valt het organiseren van dagelijks onderhoud, beheren van contracten en toezien op uitvoering en coördineren van (planmatig) groot onderhoud. Meer specifiek gaat het daarbij om de volgende werkzaamheden:
  • regelmatig bezoeken van het gebouw voor technische inspectie
  • aannemen en beoordelen en direct laten uitvoeren van spoedeisende storingsmeldingen
  • advies over uit te voeren dagelijkse onderhoudszaken
  • aanvragen offertes grote onderhoudswerkzaamheden
  • begeleiding en toezicht op uitvoering van onderhoudswerkzaamheden
  • toezicht op oplevering, onderhoudstermijn en garantiebepalingen
  • structureel overleg met bestuur en technische commissie


Uiteraard kunnen in overleg aanvullende afspraken worden gemaakt inzake onze dienstverlening voor uw VVE. Bent u geïnteresseerd in 1 van onze pakketten neem dan contact met ons op voor meer informatie of vraag direct een vrijblijvende offerte op!